Sidor

söndag 15 juni 2014

Sabatooon


Helvete vad jag längtar tills den 23/8!!! Då spelar Sabaton i Karlstad och det är det närmaste de kommer Örebro i sommar och jag MÅSTE se dem i sommar! Men, problemet är att ingen vill följa med mig :( Men fuck alla andra, jag tänker gå själv om det är så, det är mitt favoritband och ingen fattar hur mycket jag älskar dem ändå, grät ju för fan när jag träffade dem <3
Alla andra kanske inte fattar det, men de hjälper mig att kämpa vidare när det är som jobbigast.

''För kriget det kan
Förgöra en man
Jag ger mitt liv för mitt fosterland
Men vem saknar mig?
Så se mig som den
En make, en vän
Fader och son som aldrig kommer hem
Men vem sörjer mig?

Och när min tid har runnit ut
Vem bryr sig då?
De kämpar på
Får en soldat ett värdig slut?
Få somna in
Försvinna bort
Och aldrig vakna''

Det där är från deras låt ''En livstid i krig'' från plattan Carolus rex, jag burkar liksom tänka om lite när jag lyssnar på deras låtar, tex som denna del gör jag om till UNGEFÄR att livet kan vara jobbigt, och vem kommer att minnas en när man dör? Men att man kämpar på in i det sista ändå. Det hjälper lite ändå... Låter kanske inte så bra men det hjälper för mig.

Jag är iaf sjukt jävla taggad inför konserten och ska köpa biljett så fort jag får pengar, jag tänker vara där 2-3 timmar i förväg för att vara så långt fram som möjligt, och jag hoppas att man kan få autografer efteråt... :)


// Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna kvar ett litet meddelande här =)