Sidor

tisdag 27 maj 2014

Metallsvenskan

Det var sjukt jävla kuuul! :D Och jag svimmade för första gången i hela mitt liv haha xD

Band vi såg på fredagen:
Smash into pieces
Gehennah
Kreator
Skitarg
The kristet utseende
Saxon

Kreator var jag nästan med i min första moshpit, tycker att den räknas då jag fick folk kastade på mig och jag kastade tillbaka dem haha xD

Men på Skitarg så då jävlar, då var jag aktiv haha xD Det kanske inte var den största moshen men vi var väl en 10-13 st eller nåt och det dög :D Och nånstans i moshen så slutade min mobil att fungera så kunde inte ta några fler bilder under hela festivalen :'(

När vi såg Saxon så var det så jävla mycket folk som tryckte på (vi stod längst fram) så att min bröstkorg trycktes ihop så att jag inte kunde andas och jag fick en panikattack och massa grejer, så jag svimmade hahahaha xD Det var både kul och läskigt faktiskt :) Sen blev jag släpad över barrikaden och dragen till sjukvårdare hahaha xD Jag tappade min sko :( Men fick tillbaka den sen ^^

Under natten sov jag hos Edviiin, också kul :D

Band vi såg på lördagen:
Sabaton
Narnia
Thundermother
Pentagram
Nifelheim
Horisont
Freedom call
Helloween

Grejen med Sabaton var att de smygade sig och kom dit under namnet ''Heroes'' vilket gjorde att alla inte visste att det var Sabaton haha xD Men ja, när Edvin och jag kom dit så skulle de precis kö sin sista låt så ja... Fick bara se dem kö en låt och det gjorde mig jätteledsen så jag började gråta hehe :(
Eftersom att jag blev så ledsen så bestämde sig Edvin för att smyga in backstage och snacka med Sabaton och när han kom tillbaka hade han sångaren JOAKIM BRODÉN med sig! Jag fick skaka hand, snacka med och krama honom :') Tog en bild med men den försvann...

Nifelheim vinner definitivt priset ''Mest utsmyckade band'' haha xD De hade så sjukt mycket läder, nitar och massa annat haha xD På scen så var det massa benknotor, skelett, kedjor och en likkista haha xD

Strax innan Helloween skulle spela så petade Edvin på mig och pekade mot två andra medlemmar i Sabaton och sedan drog han fram mig till dem och sa bara ''TJA! Det här är Johanna och hon älskar er!'' HAHAHAH xD Sen fick jag snacka med dem och krama dem :3 Så jävla lycklig var jag då!!! <3
Men iaf, en till grej som hände innan Helloween var att jag såg en av gitarristerna i bandet och jag och en till snubbe bredvid mig vinkade till oss honom och snackade med honom och skakade hand med honom :D Alla andra fick en autograf också men jag hade inget han kunde skriva på haha xD
Efter spelningen så kastade bandet ut plektrum/trumpinnar i publiken och jag lyckades fånga ett plektrum! Så jag har ett minne därifrån :'D

Här är några av de få bilder jag hann ta innan mobilen dog... Vilket var rätt snart efter att vi hade kommit in på området haha xD


Söta bussen vi tog dit! :D


Entrén :)

Umm... Det där armbandet man får haha xD





Smash into pieces :)




Random publik haha xD



Kreator :)



Skitarg :D




Battlewounds haha xD
Nä men från när de släpade mig över barrikaden :)



Le plektrum :D


// Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna kvar ett litet meddelande här =)